"Lidské tělo"

26.10.2013 08:12

 

 

Již pár týdnů nás můžete sledovat při vědeckém zkoumání lidského těla.

 

A jak to už u nás bývá zvykem,

po společném základu se dětem otevře prostor vlastní představivosti a kreativitě.

Jejich jediným úkolem v tomto projektu bylo využít všech dosavadních vědomostí a dovedností,

případně si vyhledat jiné zajímavosti, a vytvořit prezentaci k dané soustavě lidského těla tak,

aby byla názorná, poučná, aktivní, nenucená, podaná zábavnou formou...

Vždy si měly děti vyrobit svou výukovou nástěnnou tabuli - plakát.

Zda jako hlavní linii zvolí power point, bylo na jejich rozhodnutí,

ale pro vizualizaci tématu usoudily, že je to dobrá volba.

Technická podpora byla v mých rukou, ale i ta měla své hranice

- poslala-li skupina svou prezentaci, obrázek, odkaz na video... měla ji tam.

 

Naši Daltoňáci mají bohaté zkušenosti s prezentováním a moc dobře vědí,

že čím více pomůcek, modelů a názorných příkladů si připraví, tím více zaujmou diváky.

 

A tak se také stalo.

 

Vzhledem k oněm zmiňovaným zkušenostem nebudou mít letos děti možnost,

volit si třídy, které by pozvaly.

Pozvou naprosto všechny a je pouze na oslovených hostech, zda pozvání příjmou či ne.

Končí náš pětiletý daltonský cyklus a děti by se měly umět vypořádat

s jakkoliv věkově odlišným obecenstvem

a dle toho si svou prezentaci poupravit.

Což si vyzkoušely právě v tomto projektu, neboť naši hosté se pohybovali v rozmezí 4 - 14 let,

o dospělých hostech ani nemluvě (učitelé, rodiče, prarodiče či jiní rodinní příslušníci, přátelé a známí).

 

Na záznamech, které si nehrají na umělecké dílo :o),

můžete sledovat dva typy projektu - verzi pro předškoláky a prvňáky

a verzi odbornější pro všechny ostatní hosty.

Ale i ta odbornější verze se lišila podle nálady posluchačů, jejich věku...

Prostě byl to koncert dokonalé přípravy aktuálně doplňované improvizací. 

 

A teď trocha čísel.

Protože se mne mnozí ptali, jak dlouho jste tohle připravovali,

tak jsem se musela vrátit na úplný začátek :o)

Lidské tělo je součástí učiva Přírodovědy pro 5. ročník, my jsme si ho jen rozšířili.

 

V českém jazyce jsme hovořili o vnitřním světě člověka (nálady, vlastnosti...),

popisovali ho, psali tvořivé psaní, nezapomínali na pravopis,

setkávali se s různými rčeními o člověku, vytvářeli pozvánku.

 

V matematice jsme se setkávali s různými "lidskými" mírami - měřili jsme čas i délku,

vážili se, porovnávali, počítali různé průměry, bravurně jsme zvládli operace s desetinnými čísly.

 

Ve vlastivědě jsme se věnovali krajům České republiky a zkoumali,

co vše člověk dokáže ve společnosti v níž žije.

 

V pracovní výchově jsme vyráběli modely k našim prezentacím,

ve výtvarné výchově jsme si vyzkoušeli tvorbu portrétu

- polovina obličeje, jak ji vidíme my a druhá zase jako svalová tkáň nebo kostra,

kreslili jsme rentgenový snímek, vytvářeli plakáty... 

 

Tématu Lidské tělo jsme věnovali sedm týdnů

a z toho děti 1 týden intenzivně pracovaly na vlastní prezentaci

a 1 týden intenzivně prezentovaly.

 

Naším uměle vytvořeným přednáškovým sálem

prošlo během čtyř dnů 454 hostů.

Krásné číslo.

 

 

A teď si uvědomme, že naše děti mají 10 let :o)

 

Děkujeme, že jste přišli a příště se uvidíme ve vesmíru :o)

 

AndreaŠ.

 

A pokud vás zajímá, jak jsme na projektu pracovali, určitě klikněte na našeho tanečníka.

Asi se uklikáte, ale berte to jako cvičení vaši jemné motoriky :o))

 

Ve sborníčku tvořivých psaní si také můžete přečíst,

jak se asi cítí jednotlivé části našeho těla.